Friday, April 27, 2012

xxxv) Terima Kasih Pemandu Bas




Pada semester 4 pengajian saya di UPSI, saya telah mengalami berbagai masalah antaranya, selepas selesai kuliah di Proton City, kami bergegas ke tempat menunggu bas. Sebelum menaiki bas kami memastikan bas yang kami akan naiki itu akan bergerak ke Taman Bernam kerana kuliah sepelas itu akan berlangsung di situ. Selepas setengah jam kami menunggu bas kerana bas yang akan ke Taman Bernam tidak ada. Dalam keadaan yang terdesak kerana kami telah kelewatan untuk ke kelas, saya berjumpa dengan seorang pemandu bas.

Saya                   :  Tolonglah encik...kami dah lewat ni...hantar lah kami ke Taman Bernam...
Pemandu Bas    :  Ada saya kisah korang lambat ke tak?

Komen:
Itulah sikap pemandu bas di Universiti Pendidikan Sultan Idris. Mereka bertutur dengan cara yang tidak bersopan dengan pelajar. Malah sanggup melengahkan masa demi untuk pergi menjamu selera dan sebagainya tanpa mengabaikan kepentingan kami sebagai pelajar yang harus mematuhi masa kuliah yang telah ditetapkan.

No comments:

Post a Comment