Thursday, March 29, 2012

xix ) Gelaran Punya Pasal

Kejadian ini berlaku pada dua tahun yang lepas, ketika itu saya berada dalam semester dua pengajian di UPSI. Dua orang pensyarah sedang berbual di restoren yang berdekatan dengan UPSI, pada waktu itu merupakan hari cuti am dan juga berada di luar bidang masing-masing. kedua-dua orang pensyarah tersebut bergelar Dr. ikutilah perbualan mereka.


Dr. A : Assalamualaikum

Dr. B : waalaikumussalam, eh Zul rupanya. sila duduk2

Dr. A : Buat apa sorang-sorang ni??

Dr. B : ni ha, tgh baca paper hari ni.

Dr. A : Mad, kau tak ad pergi mana-mana ke cuti ni?

Dr. B : kamu ni, panggil elok-elok nama tu...
           saya kan Dr. jangan panggil sesuka hati mcm tu je...

Dr. A : yela saya tahu, saya pun Dr. juga tak ada la sampai di luar bidang pun nak kena panggil Dr. juga. professional lah sikit...

Dr. B : ....

Begitulah sedikit perbualan antara dua orang pensyarah yang saya dengar secara tidak sengaja...

No comments:

Post a Comment